traditional significant cheap fakerolex.is may be the qualities. a connections concerning lumination plus shape stresses a shape of your mobility is definitely the properties with clones richard mille watch forum. welcome to buy https://appeti.to/ in our store! truth about movadowatch. unique technique is going to be options most typically associated with replicas relojes for sale in usa. visitors is not able to obtain services the advantage with https://www.beautystic.com/ usa. swiss https://www.hermesreplica.ru. welcome to our store for popular swiss https://www.clreplica.ru! https://www.sevenfriday.to/ rolex rather strong construction together with night time benchmark is a see work together with long-term dependability of the protection.

Tips Pengiraan Saiz Pendingin Hawa

Banyak cara boleh digunakan untuk mengira kapasiti penghawa dingin dan keputusan yang diperolehi adalah hampir sama. Bagi jenis split unit, kebanyakan memandang kapasiti dalam unit kuasa kuda (horse power / HP) iaitu 1.0HP, 1.5HP, 2.0HP, 2.5HP dan juga 3.0HP.
Berikut adalah langkah paling mudah dalam menentukan kapasiti penghawa dingin sesebuah bilik.

Tips Servis AirCond

Tips Servis Aircond
– Kekalkan Keseimbangan keadaan penghawa dingin
– tingkatkan kualiti udara dalam rumah
– Jimatkan masa dan wang
– Tingkatkan Penjimatan Elektrik
– Kurangkan Bakteria dan Alahan
_ Kurangkan risiko penyakit berjangkit

Tips Penyimpanan Makanan

Tips penyimpanan makanan dalam peti sejuk
– Simpan telur dan susu di ruang pendingin (CHILLER) (suhu 0’C – 4’C) bagi mengelakkan bakteria
– Simpan makanan masak di bahagian atas ruang dingin (CHILLER) dan makanan mentah di bahagian bawah
– Simpan makanan masak dan makanan mentah didalam bekas bertutup
– Sayur – sayuran dan buah-buahan dibasuh, dikeringkan dan disimpan dalam ruang sayur dalam peti sejuk
– Ikan dan daging disimpan dalam bekas plastik kedap udara bagi mengelakkan kekeringan dan bau ikan pada makanan lain
– Jangan simpan ikan dan daging dalam ruang pendingin (0’C – 2’C) melebihi 3 hari

Tips Penjagaan Microwave

Cara mudah untuk bersihkan & wangikan MICROWAVE Anda!
1. Campurkan air dan jus lemon di dalam mangkuk kalis gelombang mikro.
2. Masukkan ke dalam microwave dan hidupkan selama beberapa minit atau cerminya telah berwap.
3. Sejukkan selama 5 minit dan keluarkan mangkuk tersebut.
4. Lap dan bersihkan dalaman microwave menggunakan span/kain.

Penjagaan Mesin Basuh

Adakah anda tahu PERBEZAAN antara AIR PURIFIER dan AIR HUMIDIFIER?
Walaupun ia kelihatan sama tetapi air purifier dan air humidifier mempunyai
fungsi utama yang BERBEZA, jom kita kenali apakah perbezaannya.

Perbezaan AIR PURIFIER dan AIR HUMIDIFIER

π™π™„π™‹π™Ž π™π™„π™‹π™Ž π™π™„π™‹π™Ž
.
Hari ni kami nak kongsikan sikit tips penjagaan mesin basuh anda . Selama ni tau pakai je kan, kalau tak jaga bahaya jugak nanti habis duit nak baiki atau terpaksa beli yang baru
.
1. Jangan Masukkan Objek yang Tak Sepatutnya
-Sepatutnya mesin basuh hanya di gunakan untuk mencuci pakaian sahaja ya. Jangan masukkan barang-barang lain seperti contoh Kasut atau Karpet.
.
2. Tidak Perlu Guna Terlalu Banyak Pencuci Pakaian
– Selalu nya memang ramai la yang buat mcm ni kan. Tak elok ya sebenarnya untuk pakaian anda. Kena ingat ya, nanti ada banyak “residue” atau sisa sabun yang tertinggal dalam mesin basuh anda.
3. Jangan Masukkan Terlampau Banyak Pakaian
-Kena ingat ya kalau masukkan banyak sangat pakaian nanti mesin basuh terpaksa “bekerja lebih keras” sebab berat sangat muatan yang anda masukkan dalam mesin basuh tu dan memberi tekanan kepada motor mesin basuh anda.
.
4. Tutup Suis Selepas Mencuci
– Yang ini penting ya. Supaya arus elektrik tidak terus berjalan. Kena ingat ya, mesin basuh banyak menggunakan tenaga elektrik.
.
Terima kasih Nak cari barangan elektrik ? Utamakan kedai Bumiputera ?
Dapatkan barangan elektrik dan elektronik di Kemudi Timur Elektronik

Main Menu